همه چیز در مورد بره موم


مخلوطی از صمغ چندین درخت است که به وسیله پای زنبور وارد کندو می شود . و زنبور از در شکاف ها و درزهای ساختمان کندو به کار می رود. پزشکان بره موم را از قوی ترین آنتی بیوتیک ها می دانند. این ماده دارای خواص درمانی زیادی می باشد که به تفصیل توضیح خواهیم داد.

رنگ بره موم.

ماده ای است به رنگ های زرد مایل به سبز،قهوه ای یا قرمز تیره که رنگ آن بستگی به منبع و زمان جمع آوری دارد.

طعم بره موم.

دارای طعم تلخ و کمی سوزاننده بابوی قیری مخصوص است.

نحوه نگهداری بره موم.

این ماده با ارزش باید در ظرف دربسته و مکانی تاریک و با تهویه مناسب و دمای 25 درجه سانتی گراد و دور از نور خورشید نگهداری شود.

نقش بره موم در کندو

بره موم علاوه بر اینکه در سیستم بدن انسان نقش موثری دارد در ابتدا به نقش این ماده در کندو اشاره ای می کنیم.

زنبور عسل با این ماده ارزشمند درون کندو را ضدعفونی می کند. از ماده رزینی به صورت بسیار ظریف برای ضدعفونی به خصوص در سلول های نوزادان که در آن ها ملکه تخمگذاری می کند استفاده می گردد. هنگامی که ملکه می تواند در روز تا 3000 تخم بگذارد، زنبور های کارگر اطمینان میابند که تمام حجره هایی که در آنها تخم گذاری می شود با این ماده  آغشته گردیده است.

در گذشته از این ماده برای اهداف گوناگون پزشکی و غیر پزشکی استفاده می کردند.

به گفتار انجیل سرزمین کنعان سرشار از شیر وعسل و یکی از بهترین مناطق برای کشاورزی و پرورش دام بوده است.

در حدود 3500 سال قبل از میلاد قسمت های بالایی و پایینی مصر توسط یک قانونگذار اداره می شد زنبور عسل به عنوان سمبل و نماد مصر بالایی و نی به عنوان نماد مصر پایینی تعیین شده بود.

برخی از خواص این ماده ارزشمند

درمان بیماری های پوستی

با استفاده از بره موم پوست روشن تر  می شود و زخم های پوستی و لک ها از بین می رود. جوش های پوستی به آرامی ناپدید می شود.کرم هایی که حاوی این ماده است در درمان بیماری های پوستی نتیجه خیلی خوبی را در برداشته است. جهت درمان زخم بستر از بره موم می توانید استفاده کنید. استفاده از عسل به همراه این ماده بر روی پوست اثر زیادی می گذارد.

ترمیم استخوان

پزشکان تحقیقاتی داشته اند که نشان می دهد ترمیم بافت استخوان دو برابر سریعتر از درمان معمولی بوده است.

جهت درمان پوکی استخوان نقش بره موم  موثر واقع شده است. مصرف این ماده برای بیماران 3 گرم در طی روز به مدت 2 الی 3 هفته در طی دوره شکستگی پیشنهاد می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *